The Heart Muscle Network

Khaled bin Mohammed saed bin Abdul Gader Tayeb Family
 
HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 The risk of mobile phone

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Admin
Admin
avatar

Posts : 499
Join date : 2011-09-22
Age : 51
Location : Jeddah

PostSubject: The risk of mobile phone   Mon Feb 03, 2014 11:17 pm


خطر الهاتف النقال

خلصت دراسة واسعة النطاق إلى أن الهواتف الجوالة يمكن أن تؤثر على صحة الأشخاص الذين يستخدمونها ، ويشير البحث الجديد الذي أجراه علماء فنلنديون إلى أن الأمواج الكهرو مغناطيسية المنبعثة من أجهزة الهواتف الخلوية تؤذي الخلايا في الغشاء الحيوي الذي يحمي الدماغ من السموم ، والدراسة الفنلندية التي استمرت عامين هي أول دراسة تظهر أن أمواج الهاتف الجوال الميكرويفية يمكن أن تلحق الضرر بالأنسجة البشرية .
كما حذر مخترع رقائق الهاتف المحمول عالم الكيمياء الألماني فرايد لهايم فولنورست من مخاطر ترك أجهزة الموبايل مفتوحة في غرف النوم على الدماغ البشري وقال في لقاء خاص في ميونخ أن إبقاء تلك الأجهزة ( الهاتف المحمول) أو أية أجهزة إرسال أو استقبال فضائي في غرف النوم يسبب حالة من الأرق والقلق وانعدام النوم وتلف في الدماغ مما يؤدي على المدى الطويل إلى تدمير جهاز المناعة في الجسم .
وأكد في تصريح صحفي أنه توجد قيمتان لتردد الإشعاعات المنبعثة من الموبايل الأول 900 ميجا هيرتز والثاني 1.8 ميجا هيرتز مما يعرض الجسم البشري إلى مخاطر عديدة مشيراً إلى أن الترددات الكهرومغناطيسية الناتجة من الموبايل أقوى من الأشعة السينية التي تخترق كافة أعضاء الجسم والمعروفة بأشعة ( إكس ).
وأشار عالم الكيماوي الألماني أن الموبايل يمكن أن تنبعث فيه طاقة أعلى من المسموح به لأنسجة الرأس عند كل نبضة يرسلها حيث ينبعث من التلفون المحمول الرقمي أشعه كهرومغناطيسية ترددها 900 ميجا هرتز على نبضات ويصل زمن النبضة إلى 546 ميكرو ثانية ومعدل تكرار النبضة 215 هرتز .
وأشار بهذا الصدد إلى عدد من الظواهر المرضية التي يعاني منها غالبية مستخدمي الموبايل مثل الصداع وألم وضعف الذاكرة والأرق والقلق أثناء النوم وطنين في الأذن ليلاً كما أن التعرض لجرعات زائدة من هذه الموجات الكهرومغناطيسية يمكن أن يلحق أضرار بمخ الإنسان .
وقال مخترع رقائق الموبايل الذي يعمل في شركة سيمنس الألمانية للإلكترونيات إن إشعاعات الهاتف المحمول تضرب خلايا المخ بحوالي 215 مرة كل ثانية مما ينجم عنه ارتفاع نسبة التحول السرطاني بالجسم 4 % عن المعدل الطبيعي وحسب منظمة الصحة العالمية فإنه يوجد على مستوى العالم حوالي 400 مليون تلفون محمول ( موبايل ) ويحتمل أن يصل هذا العدد إلى مليار .
وحذر العالم في ختام لقائه من خطورة أجهزة الموبايل على صحة الأطفال وعلى الأجسام الحساسة بالنسبة لكبار السن كالمخ والقلب .
وقد حذرت رئيسة منظمة الصحة العالمية ( كروهار لين برتلند ) الآباء والأمهات من مخاطر السماح للأطفال باستخدام الهاتف المحمول لفترات طويلة وكذلك الخبير البريطاني (وليام ستيروت ) عضو مجلس الوطن للوقاية من الإشعاع .
محطات تقوية الهاتف المحمول ( الأبراج الخليوية ) وتأثيرها على الإنسان

كثُر الجدل في الآونة الأخيرة حول تأثير أبراج تقويه إرسال الخلوي على صحة الإنسان العامة وما قد تسببه من أضرار على وظائف الدماغ والجهاز العصبي وخاصة أن هذه الأبراج تقام في المدن فوق سطوح المنازل ووسط الأحياء السكنية ويكون البرج الواحد قادر على تغطية الإرسال والاستقبال في دائرة نصف قطرها بضعه كيلو مترات ويتداخل مجال عمل كل برج مع مجالات عمل الأبراج الأخرى فتغطي المناطق المستهدفة بخدمة الخلوي بشبكة اتصالات هذه الأبراج .
إن موجات الخلوي هي موجات راديوية ( لا سلكية ) التي تحتوي على مجالات كهرو مغناطيسية تصل ترددها إلى 1000 ميغا هيرتس .
يقول الدكتور / عيسى السعدي إذا استخدمت هذه الأبراج ضمن الشروط المناسبة وتقيد المسئولين بالارتفاعات والمسافات المسجلة دولياً وعدد الموجات والترددات اللازمة فإن الأبراج لن تشكل خطراً على صحة الإنسان ، أما إذا وضعت هذه الأبراج بالقرب من المرافق العامة والسكن والمستشفيات والمدارس فيمكن أن تحدث ضرراً وتتسبب بأمراض للإنسان .
السؤال الذي يطرح نفسه حول الأضرار الصحية الناتجة عن الحقول الكهرومغناطيسية لتلك الأبراج ، أن هناك أقساماً كبيرة من المواطنين لديهم غموض كبير حول هذا الموضوع ولذا توجد حاجة ملحة لتقديم معلومات كافية حول هذا الموضوع .
من خلال مطالعتي لعدد من البحوث حول هذا الموضوع هناك عدد كبير من الدراسات والبحوث تشير إلى أن الموضوع لا يزال يحتاج إلى البحث لعدم وجود نتائج مؤكدة ولكن دعنا ندرج الأخطار المحتملة حسبما أورده المتخصصون الذين يبنوا مخاطرهم على المدى البعيد وليس المباشر مما ينذر بخطر يشمل كل البشر الذين هم على مقربة أو تماس مباشر بالبرج الذي يسبب تلوثاً كهرومغناطيسياً يؤدي للإصابة بالعدد من الأمراض الخطيرة ، بل وقد يتسبب البرج بعدد من المشاكل لمرضى القلب حيث يؤثر على عمل أجهزة تنظيم دقات القلب ، كما يؤثر بشكل سلبي على القدرة العامة للأفراد حيث يتسبب بالخمول والشعور المستمر بالتعب والإرهاق كما أن له تأثيرات مستقبلية على المدى البعيد بالخصوص على الأطفال فقد أثبتت إحدى الدراسات الحديثة التي أوردتها إحدى المعاهد البريطانية المتخصصة ببحوث السرطان أن الإشعاعات الناتجة عن أبراج نقل الكهرباء أو الهاتف تسبب تلوثاً كهرومغناطيسياً غير مرئي يسبب سرطان الدم والعديد من الأمراض الخطيرة سواء الجسدية أو النفسية والتي قد تتدرج في الظهور على مراحل كما أنها تسبب حالات من الإرهاق والقلق والتوتر والأرق .
وأكد عالم الكيمياء الألماني ( فرايد لهايم ) إلى مخاطر محطات تقوية الهاتف المحمول تعادل في قوتها الإشعاعات الناتجة عن مفاعل نووي صغير
الاحتياطات الصحية لاستخدام الهاتف المحمول

حددت بعض الدراسات نصائح لأخذ الاحتياطات اللازمة عن استخدام التلفون المحمول للتقليل قدر الإمكان من تأثيراته السلبية وسنتطرق لأهمها :
1 تجنب حمل الجهاز ملاصقاً للجسم ولا سيما بالقرب من القلب لتأثره بموجات المحمول وينبغي حمل جهاز الهاتف في حقيبة بعيداً عن الجسم بما لا يقل عن 50 سم .
2 قلل من مدة المكالمة إلى أقصر وقت ممكن (كما خلصت إلى ذلك تقارير منظمة الصحة العالمية 1999م) ولا ينبغي أن تزيد المكالمة عن دقيقة واحدة على الأكثر ولا يزيد عدد المكالمات في اليوم الواحد عن 3 مكالمات.
3 أجعل بين هوائي الجهاز والإذن مسافة لا تقل عن 2 سم أثناء المكالمة .
4 على مرضى القلب ، وارتفاع ضغط الدم ، والصرع ، وضعف المناعة ، والمرض النفسي الذين يتلقون علاجاً كيميائياً تجنب إستعمال التلفون المحمول نهائياً نظراً لتداخل الموجات الكهرومغناطيسية مع العلاج.
5 يحظر على الأطفال ممن هم دون سن البلوغ الاستعمال المفتوح للتلفون المحمول نظراً لأن الأطفال أكثر قابلية للمخاطر الصحية للموجات في مراحل النمو.
6 يحضر على السيدات الحوامل المكالمات المتكررة والطويلة أو وضع الجهاز بالقرب من الرحم لتأثير الموجات على خلايا الأجنة.
7 أثناء رنين التلفون لا تقربه من أذنك لأنه يؤثر على السمع وإنما قربه فقط أثناء المكالمة.
8 عدم ترك أجهزة الموبايل قريبة في غرف النوم لتسببها بالأرق وعدم إستخدامها ساعة منبه .
الإشتراطات البيئة الخاصة ببناء وتركيب محطات إعادة البث

وقد شملت الاشتراطات البيئية الخاصة ببناء وتركيب محطات إعادة البث للهاتف المحمول لغرض تقليل إثارة على السكان من قبل منظمة الصحة العالمية ومنها ما يلي :
1 ألا يكون البرج داخل منطقة سكنية أو بالقرب من المدارس والمستشفيات .
2 أن يكون ارتفاع المبنى المراد إقامة المحطة فوق سطحه في حدود 50-15 م .
3 أن يكون إرتفاع الهوائي أعلى من المباني المجاورة في دائرة نصف قطرها 10 م .
4 أن يكون سطح المبنى الذي يتم تركيب الهوائي فوقه من الخرسانة المسلحة .
5 لا يسمح بوضع أكثر من هوائي مرسل على نفس الصاري .
6 لا تقل المسافة بين أي محطتين على سطح نفس المبنى عن 12 متراً .
7 أن يتم وضع حواجز غير معدنية من جميع الاتجاهات .
8 لا تقل المسافة بين الهوائي والجسم البشري عن 6 م في اتجاه الشعاع .
9 أن يتم وضع حواجز غير معدنية من جميع الاتجاهات .
10 عدم توجيه الهوائيات في اتجاه مدارس الأطفال .
11 إلزام الشركات بأن يكون الحد الأقصى لكثافة القدرة يجب أن لا يتجاوز 0.4 ملم وات / سم2 وفق المواصفات المسموح بها وأن تقدم الشركات شهادة بذلك .

The pollution sources of human exposure for different industries, which caused a massive shift in the technology world wide recently spite of the importance of their presence in the life of civilized societies to be used for various purposes , but the harm done to greatly affect begun , albeit in the long run . Perhaps the most serious radioactive contamination from pollution currently Among the sources of depleted uranium , which sends three types of ionizing radiation , alpha and beta rays and gamma rays .

Mobile phone is not only innovative scientifically stunning , but the most important technologies of the twenty- century atheist where evolution used to be a multipurpose tool indispensable Vmahtadtha issued non- ionizing radiation energy be dangerous if what he suffered intense human manner .

The owner of the spread of this type of phones and stop in a large number of research studies that indicate the health damage caused by these devices.

The risk of mobile phone

Concluded that large-scale study that mobile phones can affect the health of people who use them , and suggests new research conducted by Finnish scientists to wave electromagnetic emitted from the devices cellular phones hurt the cells in the membrane bio , which protects the brain from toxins , and the Finnish study , which lasted two years is the first study to show that the mobile phone waves Almikroevah can damage human tissue .
He also warned the inventor of the mobile phone chips chemist German Fried Heim Volnurst the risk of leaving the mobile devices are open in the bedrooms on the human brain , said in an interview in Munich to keep those devices (mobile phone ), or any devices to send or receive space in the bedrooms cause a condition from insomnia , anxiety, lack of sleep and brain damage resulting in long-term to the destruction of the immune system in the body.
He said in a press statement that there are two values ​​for frequency radiation emitted from mobile first 900 MHz and the second 1.8 MHz , exposing the human body to many risks , pointing out that the electromagnetic frequencies generated from Mobile more powerful than X-rays that penetrate all organs of the body , known as rays ( X ) .
The world of chemical German that mobile can emit the energy is higher than allowed for tissue head when each pulse sent as emitted from the mobile phone digital electromagnetic radiation frequency of 900 MHz on the pulses and up time of the pulse to 546 microseconds and pulse repetition rate of 215 Hz.
He noted in this regard to a number of pathological phenomena experienced by the majority of users of mobile such as headaches , pain and impaired memory , insomnia and anxiety during sleep, and ringing in the ear at night as that exposure to excessive doses of these electromagnetic waves could cause damage to the human brain .
The inventor of the chips Mobile , who works in the German company Siemens Electronics The mobile phone radiation hits the brain cells of about 215 times per second resulting in a high rate of malignant transformation Body 4 % from the normal rate , according to the World Health Organization there are in the world about 400 million telephone portable (Mobile ) and is likely to reach this number to one billion .
He warned the world at the end of a meeting of the danger of mobile devices on the health of children and sensitive objects for the elderly Kalmkh and heart.
Has warned the head of the World Health Organization ( Krōhar Lin Bertland ) parents of the dangers of allowing children to use the mobile phone for long periods as well as the British expert ( William Sterott ) board member home for the prevention of radiation .
Mobile phone base stations ( cell towers ) and its impact on human

Many recent debate about the impact of towers strengthen it send cell to human public health and may cause damage to the functions of the brain and nervous system , especially that these towers are held in cities above the roofs of houses and downtown residential neighborhoods and the tower one is able to cover the transceiver in radius a couple of kilometers and overlaps the area of ​​each tower work with other areas of the towers covers the areas targeted cellular communications network serving these towers .
The waves are cellular radio waves ( wireless ) , which contains the electro- magnetic fields of up to 1000 MHz frequency Hertz .
Dr / Isa al-Saadi If you use these towers under appropriate conditions and restrict officials rises and distances internationally registered and the number of waves and frequencies for the towers would not pose a threat to human health , but if you put these towers near public facilities , housing, hospitals and schools could cause damage and cause disease to humans .
The question arises about the health damage caused by electromagnetic fields to those towers , that there are large sections of the citizens to have a large ambiguity on this issue and therefore there is an urgent need to provide sufficient information on the subject .
Through I read a number of research on this topic there are a large number of studies and research indicate that the subject still needs to search for a lack of firm conclusions , but let's we include the potential hazards as reported by specialists who build their risks over the long term and not direct than alarming includes all human beings who are close or direct contact with the tower , which cause pollution EMC leads to injury number of serious diseases , and may even cause the tower to a number of problems for heart patients because it affects the work of devices regulate heartbeats , also adversely affect the ability of the members where the cause of apathy and a sense of constant tired and fatigue also has the effects of a future in the long run especially on children has proved one of the recent studies cited by one of the UK institution specialized research cancer to radiation resulting from transmission towers electricity or phone polluting electromagnetic invisible cause leukemia and many serious diseases , whether physical or psychological, that may be ranging appearing on stages as they cause cases of fatigue , anxiety, stress and insomnia.
The German chemist ( Fried Heim ) to the dangers of mobile phone base stations tied in the strength of radiation generated by a small nuclear reactor
Health precautions for the use of mobile phone

Some studies have identified tips to take the necessary precautions for the use of the mobile phone as much as possible to minimize its negative effects and we will look for the most important:
1 Avoid carrying device adjacent to the body especially near the heart of the mobile influenced by waves should carry your phone in a bag away from the body by at least 50 cm .
2 reduced the duration of the call to the shortest possible time ( also concluded that the reports of the World Health Organization , 1999 ) and should not call for more than one minute at the most no more than the number of calls per day from 3 calls .
3 make between the antenna and device authorization distance of not less than 2 cm during the call.
4 on heart patients , high blood pressure , epilepsy, immune dysfunction , and mental illness who are receiving chemotherapy to avoid the use of the mobile phone permanently due to the overlap of electromagnetic waves with treatment.
5 prohibits children under the age of puberty to use Open Mobile Telephone Because children are more susceptible to health risks for the waves in the early stages of growth.
6 pregnant women attending the repeated calls and long or put the device near the uterus to the impact of waves on the cells of embryos .
7 During the phone does not ring him closer to your ear because it affects the hearing , but proximity only during a call.
8 not to leave mobile devices in the near bedrooms for causing insomnia and not use an alarm clock .
Regulations environment for the construction and installation of re- broadcasting stations

They included environmental requirements for the construction and installation of re- broadcasting stations for mobile phone for the purpose of reducing the excitement on the population by the World Health Organization , including the following :
1 not be a tower inside a residential area or near schools and hospitals.
2 be the height of the building to be the establishment of the plant above the surface within the limits of 50-15 m .
3 antenna height to be higher than neighboring buildings in a radius of 22 o'clock .
4 that the roof of the building , which is mounted above the antenna made ​​of reinforced concrete .
5 not allowed to put more than one transmitter antenna on the same mast .
6 minimum distance between any two stations on the surface of the same building about 12 meters .
7 that is placed metal barriers from all directions .
8 No less than the distance between the antenna and the human body for 18:00 in the direction of the beam .
9 that is placed metal barriers from all directions .
10 non- steering antenna in the direction of children's schools .
11 requiring companies to have a maximum power density should not exceed 0.4 mm W / cm 2 according to the specifications and allowed companies provide certification to do so.
Back to top Go down
View user profile http://knhm.amuntada.com
 
The risk of mobile phone
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Participation of mobile phone companies in stock to benefit Iraqi economy, says MP
» Repost. Cell Phone with red Screen
» Dream Symbol: A cell phone?
» Sorry! another dream! PHONE IN WATER- FULFILLED
» Repost-I can't answer my phone

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
The Heart Muscle Network :: Scientists & Intellectuals-
Jump to: